Ruilen en retourneren

Wij doen elke dag ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid te verwerken. Het kan natuurlijk eens voorkomen dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt of dat een product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Geen probleem.

30 dagen retourrecht - Volgens de Wet Kopen op Afstand heb je na het doen van aankopen via internet het recht op een bedenkperiode van 30 werkdagen na aflevering van het product. Dit wordt ook wel de zichttermijn of afkoelingsperiode genoemd. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.


Checklist voor retourneren:

Wil je de bestelling (deels) retourneren zorg dan dat het aan de volgende eisen voldoet:

  • Het product is ongebruikt, zonder enige door de klant veroorzaakte schade of gebruikssporen.
  • Het product moet in zijn originele, onbeschadigde verpakking verkeren zonder zichtbare tekenen van open scheuren, onbevoegd gebruik van plakband of enige andere vorm van stickers. (We kunnen €10 in mindering brengen op uw retourbedrag als de originele verpakking beschadigd of gescheurd is of poststickers direct op de verpakking zijn geplakt.)
  • Alle bijbehorende accessoires, onderdelen en gereedschappen moeten samen met het product worden geretourneerd.
  • Afgedrukt en compleet ingevuld retourformulier is toegevoegd in de doos met het product.

Zodra wij het pakketje in goede staat ontvangen en beoordeeld hebben, zullen wij jouw aankoopbedrag terugstorten.


Retourneren is eenvoudig

  1. Print het retourformulier. Download het document hier » Ruilen en retouren
  2. Vul het retourformulier in. Zorg ervoor dat alle benodigde informatie ingevuld wordt op het retour formulier. Knip het retour label uit de onderkant van het formulier.
  3. Pak je product goed in. Pak je producten in een stevige doos in, met het ingevulde retourformulier erbij gevoegd, bevestig het gedrukte label met het retour adres op je pakket. NB: Zorg ervoor dat de verpakking stevig genoeg is om tijdens het retour proces goed te blijven. Zorg daarbij dat de originele verpakking van het product intact blijft tijdens het transport.
  4. Verstuur je retour. Stuur het pakket naar: 2Essence - Retourafdeling, Ir Hanlostraat 15, 7547RD Enschede. Houd een bewijs van verzending totdat je een automatische mail van ons ontvangt hebt dat we je retour goed ontvangen hebben, een bewijs van registatie van het retour.

Let op! Voor het retour zenden van uw bestelling dient u gebruik te maken van het retourformulier.




Overige vragen over retourneren

Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent via de website.

Mocht het geval zijn dat je een defect of beschadigd product ontvangt, zullen wij onze uiterste best doen het probleem zo snel mogelijk af te handelen. In de meeste gevallen zullen wij het product met hetzelfde of een gelijkwaardig model vervangen. In het geval de vervanging niet mogelijk is, zullen wij het volledige bedrag van de bestelling retourneren. In geval van defecte producten dien je altijd contact op te nemen met onze klantenservice.

Mocht het zo zijn dat er een verkeerd artikel is geleverd of er ontbreekt een artikel neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze Klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

Indien je hebt besloten om een bestelling of een deel van een bestelling terug te sturen, dan dien je zelf zorg te dragen voor de verzendkosten. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Vraag daarom altijd om een traceercode en bewaar deze goed totdat je de terugbetaling hebt ontvangen.

Wanneer je een verkeerd toegezonden artikel moeten retourneren, dan zenden wij je natuurlijk een gratis retourlabel toe. Indien je zonder eerst contact op te nemen met onze klantenservice, een verkeerd geleverd artikel retourneert, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant zelf.

Zodra jouw pakket is ontvangen gaan doen wij ons best om deze binnen 5 werkdagen te verwerken en terug te betalen. Hiervan krijg je een bevestiging per e-mail. Als je de hele bestelling terugstuurt, krijg je het hele bedrag inclusief bezorgkosten teruggestort. Als je een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt je alleen dat deel teruggestort. Aankopen die via Klarna zijn betaald worden door Klarna zelf teruggestort.

Het bedrag wordt altijd teruggestort naar de rekening of creditcard waarmee de oorspronkelijke bestelling geplaatst is.