Ruilen en retourneren

Wij doen elke dag ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid te verwerken. Het kan natuurlijk eens voorkomen dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt of dat een product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Geen probleem.

30 dagen retourrecht - Volgens de Wet Kopen op Afstand heb je na het doen van aankopen via internet het recht op een bedenkperiode van 30 werkdagen na aflevering van het product. Dit wordt ook wel de zichttermijn of afkoelingsperiode genoemd. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.

Checklist voor retourneren:

Wil je de bestelling (deels) retourneren zorg dan dat het aan de volgende eisen voldoet:

  • Het product is ongebruikt, zonder enige door de klant veroorzaakte schade of gebruikssporen.
  • Het product moet in zijn origineleonbeschadigde verpakking verkeren zonder zichtbare tekenen van open scheuren, onbevoegd gebruik van plakband of enige andere vorm van stickers. (We kunnen €10 per product in mindering brengen op uw retourbedrag als de originele verpakking beschadigd of gescheurd is of poststickers direct op de verpakking zijn geplakt.)
  • Alle bijbehorende accessoiresonderdelen en gereedschappen moeten samen met het product worden geretourneerd.
  • Afgedrukt en compleet ingevuld retourformulier is toegevoegd in de doos met het product.

Zodra wij het pakketje in goede staat ontvangen en beoordeeld hebben, zullen wij jouw aankoopbedrag terugstorten.

Retourneren is eenvoudig

  1. Meld je retour aan bij Yogamat-Online. Je logt in met je email adres en de 5-cijfers van je orderkenmerk. Je geeft aan welke producten je retour wil sturen, betaald de retourkosten en ontvangt je retourlabel.
  2. Pak je product goed in. Pak je producten in een stevige doos in, met het retourformulier erbij gevoegd, bevestig het retourlabel op je pakket. NB: Zorg ervoor dat de verpakking stevig genoeg is om tijdens het retour proces goed te blijven. Zorg daarbij dat de originele verpakking van het product intact blijft tijdens het transport.
  3. Verstuur je retour. Stuur het pakket naar: 2Essence - Retourafdeling, Euregioweg 277 - Unit B, 7532 SM Enschede. Houd een bewijs van verzending totdat je een automatische mail van ons ontvangen hebt dat we je retour goed ontvangen hebben, een bewijs van registatie van het retour.

Let op! Uw retourzending dient altijd bij ons aangemeld te zijn om goed te kunnen verwerken.

Meld je retour aan bij Yogamat-Online

______________________________________________________________________

Overige vragen over retourneren

Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent via de website.

Mocht het geval zijn dat je een defect of beschadigd product ontvangt, zullen wij onze uiterste best doen het probleem zo snel mogelijk af te handelen. In de meeste gevallen zullen wij het product met hetzelfde of een gelijkwaardig model vervangen. In het geval de vervanging niet mogelijk is, zullen wij het volledige bedrag van de bestelling retourneren. In geval van defecte producten dien je altijd contact op te nemen met onze klantenservice.

Mocht het zo zijn dat er een verkeerd artikel is geleverd of er ontbreekt een artikel neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze Klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

Indien je hebt besloten om een bestelling of een deel van een bestelling terug te sturen, dan dien je zelf zorg te dragen voor de verzendkosten. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Vraag daarom altijd om een traceercode en bewaar deze goed totdat je de terugbetaling hebt ontvangen.

Wanneer je een verkeerd toegezonden artikel moeten retourneren, dan zenden wij je natuurlijk een gratis retourlabel toe. Indien je zonder eerst contact op te nemen met onze klantenservice, een verkeerd geleverd artikel retourneert, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant zelf.

Zodra jouw pakket is ontvangen gaan doen wij ons best om deze binnen 5 werkdagen te verwerken en terug te betalen. Hiervan krijg je een bevestiging per e-mail. Als je de hele bestelling terugstuurt, krijg je het hele bedrag inclusief bezorgkosten teruggestort. Als je een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt je alleen dat deel teruggestort. Aankopen die via Klarna zijn betaald worden door Klarna zelf teruggestort.

Het bedrag wordt altijd teruggestort naar de rekening of creditcard waarmee de oorspronkelijke bestelling geplaatst is.
iDealpaypalprewirebancontactvisamaestromastercardApplePayGoogle PayKlarnagiropayamerican expresskbcbelfiusbetalen met de Good4Fun Giftcard